"Ήλιους τριακόσιους σε κουβάλησα μέσα μου": η παράκληση μιας μητέρας προς τον γιο της (Ευφορίων)



To χωρίο του Ευφορίωνα από τη Χαλκίδα προέρχεται από τον Στοβαίο 4.24d.50 (στο κεφάλαιο περί νηπίων) και παραδίδεται δίχως περαιτέρω επισημάνσεις. Είναι φανερό ότι μια μάνα ικετεύει το παιδί της να μην την σκοτώσει και υπάρχουν ομοιότητες μεταξύ των λόγων της και των ικεσιών της Κλυταιμήστρας προς τον Ορέστη στις Χοηφόρους (896-8, 908) του Αισχύλου και στην Ηλέκτρα (1206) του Ευριπίδη.

            Παιδί μου, μη θερίσεις το λαιμό της μητέρας σου:
            ήλιους τριακόσιους σε κουβάλησα μέσα μου,
            παιδί μου, κάτω απ' τη ζώνη μου,
και ωδίνες, καθώς ερχόσουν στο φως, ανέχτηκα φοβερές.
            Πρώτη εγώ το μαστό μου γλυκό κρατώντας στα χείλη σου
            σε τάισα με γάλα λευκό...

Σχόλια